Een beetje roadtrip, zonsondergang en gitaren

6 Mrt

Vandaag is het tijd voor iets waar ik nog niet eerder over gepost heb: muziek. Muziek is voor mij een belangrijk deel van mijn leven, of ik het nu zelf speel of gewoon lekker luister. Zo af en toe ga ik op zoek naar leuke nieuwe muziek om mijn collectie mee aan te vullen. Gisteren kwam ik op youtube wat nummers van een Amerikaanse zangeres tegen en ik kreeg er meteen een lente- of zelfs zomergevoel van. Zo’n gevoel van lekker in de zon zitten en niks hoeven. Aangezien vandaag de zon ook lekker schijnt, is dit een mooi moment om jullie er wat van te laten zien en horen!

De dame in kwestie heet Lissie en heeft in juni haar eerste album uitgebracht, Catching A Tiger.

De muziek die ze maakt is een beetje country, een beetje folk, een beetje rock, van alles wat. Denk aan een roadtrip en een zonsondergang, een grote zonnebril en een oude spijkerbroek. Ik vind het heerlijk relaxte muziek! Het album is bij bol.com te koop voor €18.99, bij Amazon.co.uk vind je ‘m voor bijna 5 pond.

Muziek kun je natuurlijk niet beoordelen vanaf een foto, dus daarom hier een paar clips van Lissie. Ik hoop dat je het wat vindt!

Haar eerste single in Nederland is When I’m Alone. Dit is ook het eerste nummer dat ik van haar tegenkwam en ik werd meteen benieuwd naar meer.

Een nummer waarmee Lissie in Engeland al ver is gekomen, is Cuckoo. Dit is echt een roadtrip-nummer als je het mij vraagt, heerlijk!

Ook fijn: live kan ze het ook! Let ook eens op één van haar bandleden: hij speelt basgitaar, regelt de drums en zingt af en toe ook nog een stukje mee. Hoezo multitasken?

Tot slot wil ik jullie graag dit nummer laten zien. Ze covert hier Nothing Else Matters van Metallica. Het nummer is al ontelbaar vaak gecoverd en lang niet altijd even goed. Deze versie vind ik echter wel mooi! Lissie duikt er helemaal in en dat hoor je. Geniet ervan!

Geef een reactie

