Tuinshorts, zwangerschapsjurkjes en de lelijkste schoenen ooit

20 Feb

Soms, als ik in de winkel of een online webshop kijk, is het enige wat er in mijn hoofd opkomt het volgende: what were they thinking?! Dan zie je een jurkje waarin het waarschijnlijk ongelofelijk dunne model al maat 42 lijkt te hebben of zelfs zwanger lijkt te zijn. Of een kleur die werkelijk niemand goed zal staan. Gewoon van die ontzettend lelijke kledingstukken die iemand vast fantastisch staan en diegene kan het vast ook geweldig mooi combineren. Ik zou alleen niet weten hoe het mogelijk is.

Sommige dames zie je op foto’s of op straat en echt, die zouden van een vuilniszak nog een fabulous jurkje kunnen maken, gewoon omdat zij het kunnen hebben. Helaas staat een vuilniszak de gemiddelde persoon simpelweg… als een vuilniszak. En sommige vuilniszakken worden echt, echt, écht nooit fashionable. Helaas.

De H&M heeft regelmatig van die dingen, maar ook andere winkels en webshops kunnen er wat van! Vandaag dus een ode aan alle oerlelijke kleding. Mocht je wel een voorbeeld hebben van hoe het heel leuk is, dan hoor ik het natuurlijk graag!

Top, €9.95 en tuinshorts, €39.95, H&M

Laten we hier eens mee beginnen, dan hebben we twee vliegen in één klap. Die cropped shirtjes, daar snap ik maar weinig van. De winkels liggen er vol mee en toch zie ik er nooit iemand mee lopen. Ik zie twee redenen daarvoor:

1. Je wil niet met je blote buik over straat.

2. Met een hemdje eronder is ook een beetje raar.

Vervolgens is daar de tuinbroek. Met korte pijpen of niet, het blijft een tuinbroek. Ik droeg die dingen toen ik op de basisschool zat. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om er nu weer een aan te trekken en van de combinatie met zo’n cropped tee krijg ik helemaal de kriebels.

Jurk, H&M, €34.95, ook in poeder

Wat verbergt ze onder dat jurkje, een enorme bierbuik of zo? Als ik zoiets aantrek, zie ik eruit alsof ik wanhopig probeer mijn kont maatje XXXXL te verbergen omdat hij zo ontzettend uit verhouding is met de rest van mijn lichaam. Alleen is mijn kont niet maatje XXXXL, maar dat effect krijg je wel. Conclusie: leuk jurkje als je zwanger bent, maar ben je dat niet, trek dit dan niet aan. Mocht je het toch leuk vinden, draag het niet als je naar je oma gaat – die krijgt een hartverzakking, want ze denkt natuurlijk meteen dat je zwanger bent.

Jurk, H&M, €39.95

Niks tegen maxi-jurken hoor, ik heb er zelf inmiddels ook eentje, maar wat is dit in ’s hemelsnaam? Dat het iets met streepjes is, oké, maar al die verschillende kleuren? Ik snap het niet.

Bedrukte tuniek, Zara, €49.95

Met deze tuniek kun je jezelf haast net zo goed achter het behang plakken, want het stofje is perfect voor op je muur. Bovendien, waarom werk je zo hard aan een mooi figuur als je het vervolgens op deze manier heel hard probeert te verbergen? Het had misschien nog wel leuk kunnen zijn als het met andere stof was uitgevoerd, maar zo schreeuwt het haast ‘muurbloempje!’ en dat is vast niet het gewenste effect.

Zijden body studio, Zara, €49.95

Dit is zo’n kleur waar ik he-le-maal niks mee kan. Mij staat het totaal niet. De gemiddelde vrouw wordt er of heel bleek, of rood en vlekkerig van. Daar moet je flink met je foundation tegenop smeren… Verder is het eigenlijk weer zo’n zakmodel, waarvan mij het enige voordeel lijkt dat je het niet ziet als je een keer heel veel hebt gegeten. Een bol buikje past er vast prachtig onder. Oh, en dat borstzakje is nog nep ook – het is alleen een flapje. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zou hier echt geen vijftig euro voor neerleggen…

Bedrukte jumpsuit, Zara, €49.95

Welke kledingmaat zou het model hebben? Ik gok 34? Nou, daar zie je in ieder geval erg weinig van terug. Voor mij is dit een gevalletje vuilniszak gone bad. Zeg maar dag tegen die taille waar je zo hard op hebt gewerkt, want die valt hier niet meer op, in tegenstelling tot je heupen. En dat doet in mijn geval pijn aan mijn ogen. Ik heb namelijk heupen en een kont en jij waarschijnlijk ook. De all-over print helpt ook niet echt. Ik ben benieuwd of iemand dit aantrekt.

Boutique By Jaeger Silk T-Shirt In Ric Rac Print, Asos, €129.89

Schokkend maar waar: voor dit shirtje betaal je maar liefst 130 euro. Honderddertig! Welk tijdperk wordt hierdoor vertegenwoordigd? Ik heb geen idee, maar volgens mij is het een beetje in het verleden blijven steken. Toen ik in groep drie zat, was dit misschien leuk, maar nu? Ik denk niet dat je hiermee snel een leuke vent aan de haak zal slaan. En dan heb ik nog niet eens iets gezegd over de broek. Ik ben blij dat ik niet degene ben die in deze kleding op de foto staat.

ASOS Watercolour Lilly Swing Dress, Asos, €45.92

Zeg jurk, waar ga je met dat meisje heen? Deze drukke print had misschien wel leuk kunnen zijn als het jurkje zelf anders in elkaar had gezeten. Die hoge hals is echt niet zo’n succes. Je moet wel een heel sterk hoofd hebben om dit jurkje niet over je heen te laten lopen. Helaas geldt dat niet voor de meesten van ons, dus misschien moeten we dit maar uit ons winkelmandje laten…

Rare Opulence Metallic Tiered Maxi Dress, Asos, €219.10

Ik denk dat ik weet waar de inspiratie voor deze jurk ooit vandaan is gekomen. Het zijn of randjes van tafelkleden, of randjes van gordijnen. Iemand heeft bedacht dat hij (ik hoop niet dat een vrouw dit heeft ontworpen, want echt flatteus is het niet) een aantal tafelkleden of gordijnen van hun randjes ging ontdoen, maakte ze aan elkaar en zei ‘Kijk oma, ik heb een jurk gemaakt!’, waarop oma hem met de mattenklopper uit huis joeg. De hoge prijs is afkomstig van de kosten voor nieuwe tafelkleden (of gordijnen) en de ziektekosten, want hij kon natuurlijk een paar dagen niet op zijn achterste zitten vanwege die mattenklopper. Oude vrouwtjes en zo.

Over oude vrouwtjes gesproken… Ik zag laatst een filmpje van een oudere dame die met haar handtas een aantal criminele jongens uit de weg mepte toen ze een juwelier wilden overvallen. Prachtig. Wacht, ik zoek ‘m even op…

Goed, ik dwaal af. Ik heb nog één voorbeeld van hoe het niet moet. Daarna vind ik het genoeg geweest, ondanks dat ik op mijn zoektocht naar lelijke dingen nog véél meer ben tegengekomen. Gelukkig heb ik het beste tot het einde bewaard! Kijk maar:

Fly London Buckle Cut Out Wedge, Asos, €70.85

Dit, mijn beste lezer, is een schoen. En wat voor een. Ik kan me gewoon niet indenken dat er ook maar iemand is die deze schoenen zou willen kopen. De kleur, het model, ik krijg hier echt letterlijk de kriebels van.

Mocht je toevallig in het bezit zijn van een van de bovenstaande kledingstukken, of vind je ze eigenlijk wel mooi, bedenk dan één ding: het is alleen maar mijn mening! Als je iets mooi vindt, trek het dan alsjeblieft gewoon aan en laat ook alsjeblieft zien hoe je het leuk combineert. Als er iets is wat ik niet wil, dan is het wel dat je denkt dat je compleet debiel bent om zoiets aan te trekken. Ik begrijp deze kledingstukken gewoon niet en ik zou ze zelf nooit van mijn leven aantrekken, dat is alles!

4 Reacties to “Tuinshorts, zwangerschapsjurkjes en de lelijkste schoenen ooit”

  1. Nienke 20 februari 2011 bij 16:12 #

    Ik loop nu al tijden te muggenziften over die tuinbroek maar hoe vaker ik er nu naar kijk hoe leuker ik hem begin te vinden.. Dit is vast een heel slecht teken!!

    • Lins 20 februari 2011 bij 20:04 #

      Oei, dat klinkt niet best. Heb je koorts? Maar, als je er iets leuks van weet te maken dan wil ik het wel zien!

  2. Nienke 22 februari 2011 bij 13:23 #

    Erg he? Ik ga er ook niet aan toegeven. Waar ik wel aan heb toegegeven is de camel playsuit van de H&M in een van je eerdere posts maar die heb ik nog niet gedragen (lees: 10 graden onder 0). Misschien nog tips?

  3. Danielle 22 februari 2011 bij 18:07 #

    Ah bah, de schoenen zijn echt lelijk. Maar…ik moet bekennen dat ik de jumpsuit best leuk vind, zij het dan wel in een andere kleur…

Geef een reactie

