Een internationaal gezelschap op de bank

10 Feb

Vandaag kwam ik wel heel bijzondere kussens tegen: kussens met een stukje van de wereld erop. Een stukje Amerika, Australië, Europa, het kan allemaal. Deze kussens worden verkocht door My Bearded Pigeon. Ze zijn prachtig! Op de voorkant vind je een oude landkaart, de achterkant is gemaakt van zwart katoen. Heel de hoes is trouwens gemaakt van organic cotton, dus het is nog een beetje verantwoord ook. De kussens zijn zo’n 40x40cm, dus een leuk maatje voor op de bank. Enig nadeel is het prijskaartje: voor een stukje van de wereld betaal je al gauw 35 tot 40 euro. Dat gaat boven mijn budget, maar omdat ik het zo mooi en origineel vind, wou ik het toch even met jullie delen. En misschien kun je wel ergens soortgelijke stof vinden en zelf een kussenhoes maken, of een mooie kaart af laten drukken op stof. Onthouden dus, want dit is een heel leuk idee!

Organic cotton Vintage map of Australasia

Organic cotton Vintage Europe Map

Organic cotton Map of Antarctica

Organic cotton Map of New York

Organic Cotton Vintage Melbourne map

Je kunt ook een berichtje sturen en vragen naar een andere kaart. Ik heb bijvoorbeeld al foto’s gezien van kussens met de kaart van Washington of Hawaii, ook erg mooi. Ik moet er wel even bij zeggen dat de verkoper niet begint aan kaarten van je dorp, maar als je graag Nederland op je bank wil hebben, zal dat vast wel gaan!

Naast kaarten van landen en steden zijn er ook nog andere prints verkrijgbaar, die heel anders zijn maar ook best mooi:

Retro print organic cotton cushion cover

Organic cotton Birdesea cushion cover

Notebook paper organic cotton cushion cover

Let op: als je bestelt, is dat wel alleen de kussenhoes! Binnenkussens zijn gelukkig op veel plaatsen te koop, zeker in deze vrij gangbare maat. De verzendkosten vallen mee: voor €5,67 wordt je kussenhoes vanuit Australië naar je huis gestuurd. Helaas blijft zo’n kussen voor mij nog even buiten bereik, want die verzendkosten wil ik graag betalen, maar 35 euro voor een kussenhoes gaat me iets te ver. Gelukkig kan kijken altijd! Het zou toch mooi zijn, één of twee van die landkaartkussens op de bank…

De etsy-shop vind je hier en voor meer informatie kun je kijken op de site van My Bearded Pigeon.

Eén reactie to “Een internationaal gezelschap op de bank”

  1. Evelien 10 februari 2011 bij 19:38 #

    Leuk!! heb je nog eens wat te kijken als je op de bank zit haha

Geef een reactie

