Op stelten naar college

26 Jan

‘Hé, heb je weer stelten aan!’ is wat ik hoor als ik in de pauze van het allereerste hoorcollege van dit semester opsta om even naar buiten te gaan wegens een eeuwig gebrek aan frisse lucht in de collegezalen. Ja, stelten, dat lees je goed. Ook wel: hakken. Het was een college van drie uur en dat vond ik een mooie gelegenheid om m’n nieuwe laarsjes aan te trekken, want als je zit, doen ze in ieder geval geen pijn aan je voeten. Ik had ze nog niet aangehad, dus een dag met veel zitten is dan wel fijn om het uit te proberen. De sale had qua schoenen dus ook nog wat leuks te bieden! Deze vond ik bij Van Haren. Ik kom er niet vaak, want ik slaag er nooit en veel van de schoenen vind ik er niet mooi of heel goedkoop uitzien, maar goed, ze hadden 50% extra kassakorting op bergen schoenen, dus ik ging toch maar even kijken. Eigenlijk viel mijn oog op de hogere variant (niet qua hak hoor, maar qua lengte van de schacht), maar die was er niet in mijn maat. Wel in maat 37, maar ja, ik ga mijn voeten (maat 41) natuurlijk niet in veel te kleine schoenen wurmen alleen maar omdat ik ze mooi vind. Bij mijn eigen maat kwam ik gelukkig deze tegen, een bijzonder goed alternatief en achteraf misschien zelfs wel een betere optie. Dit zijn ze:

Laarsjes, Van Haren

Laarsjes, Van Haren

Op de bovenste foto lijkt het net of er een hoekje aan het schuine stuk van de zool zit, maar dat is de hak van de achterste schoen. Van het prijskaartje werd ik erg vrolijk: met de 50% extra korting kostten ze ineens nog maar €14,95! Dat kon ik natuurlijk niet laten. Voor die prijs is het natuurlijk geen echt leer, maar ik vind het best een mooie nepvariant (al zijn ze in het echt wel mooier dan op de foto’s, dat spreekt voor zich) en dus ben ik er erg tevreden over. De zilverkleurige rits kan trouwens niet open, maar aan de binnenkant zit een zwarte rits zodat je ze toch makkelijk aan kan trekken. Zo kwam ik dus op deze enorme hakken bij college terecht. Ze fietsen trouwens echt verschrikkelijk! Je moet er wat voor over hebben, zullen we maar denken. Ze lopen gelukkig wel goed, stiekem nog beter dan die laarzen die ik zo graag wou hebben (en die hier trouwens ook in mijn kamer staan).

Ik zal ook meteen even mijn hele outfit showen, daar heb ik toevallig ook een paar foto’s van gemaakt. Ik vind het zelf altijd erg leuk om te kijken hoe andere mensen dingen combineren, dus ik zal ook even een klein steentje bijdragen aan de enorme hoeveelheid outfitfoto’s die je online kunt vinden…

Mijn outfit. Check ook vooral het sleutels-niet-vergeten-briefje op mijn deur. Het werkt: ik ben nog nooit mijn sleutels vergeten!

Jasje van wat dichterbij

Sorry dat de foto’s een beetje wazig zijn en veel ruis hebben. Het is nogal lastig om goed licht te krijgen in mijn gang!

Dat jasje is trouwens één van mijn favorieten. Ik kocht ‘m een tijdje geleden – ongeveer een jaar, denk ik – in Rotterdam en sindsdien ben ik er gek op. Hij is van echt plastic en dus krijg je het er nooit koud in, wat het in de zomer ideaal maakt als jasje voor ’s avonds en in de winter maakt hij simpele shirtjes lekker warm en wat leuker. Typisch zo’n aankoop waar ik nog geen moment spijt van heb gehad. Van die laarsjes ook niet trouwens. Ik heb er een halve dag op gezeten, mee gelopen en mee gefietst en aan het einde van de dag had ik geen pijn aan mijn voeten, wat vrij opmerkelijk is voor zulke hakken! Of zou ik eraan gewend raken? Ik besloot het uit te proberen, maar met die mooie laarzen had ik er na een halve dag toch echt wel last van en wilde ik zo snel mogelijk in mijn sloffen of iets anders plats schieten… Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden – oh, wat heb ik een hekel aan dat gezegde.

3 Reacties to “Op stelten naar college”

  1. Kelly 27 januari 2011 bij 19:53 #

    (L) Oeeeh die zijn leuk!!!!
    Mag helaas even geen schoenen meer kopen haha!

    • Lins 28 januari 2011 bij 12:59 #

      Dankje! Waarom mag je geen schoenen meer kopen, is je kast vol? 😉

      • Kelly 29 januari 2011 bij 10:26 #

        Mijn schoenenkast thuis en mijn kast op me kamer zijn allebei overvol 😛 Tja, ik kan ruimtegebrek als excuus verzinnen maar volgens mij heb ik nu gewoon genoeg schoenen 😉

Geef een reactie

