Blue Monday, bibberen en een golfslagbad

23 Jan

Een week vrij na de tentamens. Ik keek er al vanaf begin december naar uit. Op 9 december had ik namelijk mijn eerste tentamen en op 13 januari de laatste, dus je kunt wel raden waar mijn kerstvakantie uit bestond: leren, leren en nog eens leren. Gelukkig kwam aan al die tentamens toch een keer een einde (het is een wonder) en hoewel ik nog niet weet hoe het allemaal afloopt qua cijfers, was ik erg toe aan die vrije week. Vriendje had met wat speurwerk ook nog eens een heerlijke midweek in Zeeland gevonden voor bijzonder weinig geld, dus maandag vertrokken we richting Kamperland, naar het Roompot Beach Resort. Daar wachtte een kleine maar gezellige opgepimpte stacaravan (ook wel: white camp cottage) op ons voor vijf dagen ontspanning. Ik vroeg me nog even af of vertrekken op Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, wel een goed begin was, maar het bleek allemaal wel mee te vallen. Wat minder meeviel, was de hoeveelheid regen die dag, het prijspeil in de parksupermarkt, en de openingstijden van de voorzieningen in het park. Maar goed, wie gaat er dan ook op vakantie halverwege januari? Het park was nagenoeg uitgestorven!

Het huisje

Maandag was nat, dinsdag was ook nog vrij nat, maar toen het even droog werd, zijn we meteen naar het strand gegaan. Dat was echt heel ver lopen: ongeveer 50 meter naar de rand van het park, met een flinke trap de dijk op, en aan de andere kant was meteen het strand aan de Oosterschelde. Door de lage temperatuur en snijdend koude wind hielden we het er niet lang vol, maar we hadden weer een frisse neus (en ik een knalrood hoofd, want ik word altijd rood van koude wind).

Woensdag gingen we naar Middelburg en Vlissingen, waar we lekker een beetje hebben geshopt en rondgelopen. Fijne dag! We wilden eigenlijk ergens lekker gaan eten in Vlissingen, maar toen het rond een uur of vier ineens flink begon te regenen, besloten we toch maar weer naar ‘huis’ te gaan en te gaan gourmetten. Dat was nog een hele belevenis: de tafel hadden we in het keukentje gezet, zo dicht mogelijk bij de afzuiger – dit vanwege een kleine aanvaring met de overgevoelige rookmelder de avond ervoor. We konden nog net op de stoelen gaan zitten, maar goed, het paste en we zijn de avond zonder herrie van de rookmelder doorgekomen. Na afloop moest wel de muur gepoetst worden wegens spetters, maar gelukkig zijn al die muren van plastic met houtmotief dus dat is niet zo’n ramp. En luchten. Zaten we daar met z’n tweetjes op de kraakbank, met een deken, en dan alles open wat er open kon. Bibber.

Donderdag was het gelukkig prachtig weer, dus gingen we eens lekker naar het strand! Burgh Haamstede was the place to be, met het mooie strand van Westenschouwen. Eerst de trap op, maar dan heb je ook wat! We hebben heerlijk in de zon gelopen en veel foto’s gemaakt. Dat was fijn!

De palen op het strand van Westenschouwen

En nog een keer de palen

Helaas komt aan alle vakanties een einde, en zo stonden we vrijdagochtend al vroeg naast ons bed om alles weer in te pakken. Om de vakantie nog een beetje te rekken, besloten we de auto op de parkeerplaats te laten staan en nog lekker even te gaan zwemmen. Bleek dat de glijbaan net die dag gesloten was voor onderhoud! Slechte timing. Gelukkig werkten de golven nog wel, en zo dobberden we rond en hadden we veel lol met schuimblokken en zo’n mat, waar vriendje natuurlijk meteen een boot in zag. Had ik even geluk: ik moest er maar op gaan zitten en dan ging hij me duwen. Lekker lui dus! We eindigden onze vakantie met nog meer shoppen, maar dan in Tilburg, een handige tussenstop op weg naar huis. De ultieme afsluiting was een romantisch diner bij de McDonald’s, met kortingsbonnen. Je bent een student of je bent het niet!

Ik heb een fijne week gehad! Ik ben weer helemaal uitgerust en zo kan ik er vanaf komende week weer helemaal tegenaan. Drie nieuwe vakken, één oud vak en genoeg te doen om de rest van de week mee te vullen. Tijd om weer aan de slag te gaan!

Geef een reactie

