Centimeters design onder je voeten

16 Jan

De laatste tijd zie je steeds apartere hakken voorbij komen. Ze zijn doorzichtig, hebben een vreemde vorm of er zit zelfs helemaal niks onder de hiel. Zou dat nou lekker lopen? Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar, want ik heb zelf nog nooit van die rare hakken geprobeerd. Al ben ik wel bang dat ik vergeet dat er onder mijn hiel alleen maar lucht zit in plaats van een flinke hak en dus keihard onderuit ga. Dat lijkt me niet zo prettig… Hoe dan ook, in de lookbook van Topshop voor komend seizoen zag ik ook alweer erg aparte laarzen voorbij komen en ik vind het toch wel leuk om eens wat gekke hakken op een rijtje te zetten. En, goed voornemen, ik ga een keer van die vreemde dingen aan proberen. Wie weet is het wel superleuk en loopt het helemaal niet raar!

 

Net een tafelpoot: On A Promise, Irregular Choice, 89 pond

Een brok metaal: Swordmaker, Irregular Choice, 84.99 pond

Net kleine plankjes: Grace Lace, Irregular Choice, 65.40 pond (sale)

Een stukje eraf gehakt: Hydro Leather, Acne, €450

Doe er een lintje om: Plisseta 140 satin slingbacks, Christian Louboutin, €550 via net-a-porter.com

Apart platform: Studded leather platform sandals, Camilla Skovgaard, €400 via net-a-porter.com

Met een soort steunpootje: Eamz boot, United Nude

Doe de Gaga: Iris van Herpen x United Nude

Veel aparte schoenen dus! Ik zocht eigenlijk ook nog die met alleen een plateauzool en geen hak, maar ik ben vergeten waar die van waren! Mocht iemand het weten, dan hoor ik het graag!

 

edit: Het was Antonio Berardi! Hij maakt hakloze schoenen, zoals bijvoorbeeld deze uit 2008, gedragen door Victoria Beckham:

Hakloze laarzen van Antonio Berardi

Chezzelia, bedankt voor de tip!

2 Reacties to “Centimeters design onder je voeten”

  1. Chezzelia 16 januari 2011 bij 20:28 #

    Zitten hele aparte tussen.
    Die zonder hak is ontwerper Berardi. 🙂

Geef een reactie

