Het laatste tentamen achter de rug: tijd voor een feestje!

13 Jan

Yes! Vanmorgen had ik ein-de-lijk het allerlaatste tentamen van dit semester. Statistics for Econometrics oftewel de hel op aarde. Niet de leukste manier om de tentamenweken af te sluiten, maar het ging al een stuk beter dan bij de vorige poging. Nogal logisch want toen had ik niet geleerd, ik had het vak dat ervoor komt toen nog niet gehaald dus dan heeft het bijzonder weinig zin om te proberen iets ervan te snappen. Waarom ging ik dan? Ik moest laten zien dat ik het ‘geprobeerd’ had om een ander vak te mogen doen. Dit jaar was dus eigenlijk de eerste serieuze poging en dat ging zo slecht nog niet. Ik denk niet dat ik het heb gehaald, maar we zijn op de goede weg!

Genoeg gepraat over tentamens. Ik wil er niet meer over nadenken! Meteen nadat ik klaar was, ben ik lekker even gaan fitnessen met een vriendin. Ondanks dat we allebei behoorlijk gaar waren van het tentamen en dus niet echt vooruit kwamen op de crosstrainer (al kom je daar nooit vooruit want dat ding blijft daar altijd staan), was het wel erg fijn om even wat te bewegen en spieren wakker te schudden. Mijn middag heb ik besteed aan het bakken van een appeltaart voor één van de twee vriendinnen die vanavond een feestje geven. De een wil een pyjamabroek, de ander geld. Maar om nou alleen geld te geven… dat is zo saai. Daarom krijgt ze er nu een appeltaart bij. Ik hoop trouwens dat ze dit nog niet leest voor vanavond, want dan is de verrassing er natuurlijk wel een beetje af.

Hoe dan ook, vanavond dus lekker een feestje om hun verjaardagen én het einde van de tentamens te vieren. Ze vroegen zich wel af of iedereen in huis ging passen, maar dat zien we dan wel weer. Misschien gaan we ook nog met z’n allen de stad in, maar goed, dat wijst zich allemaal vanzelf. En dit weekend viert de vriendin van m’n broer haar verjaardag in hun nieuwe appartement, waarvoor ik vorig weekend met nog wat rondlopende familieleden heb helpen verhuizen. Wat een gesjouw. Ik ben benieuwd hoe ze alles hebben neergezet!

En dan volgende week heerlijk een weekje vrij. Vriendje kwam met het idee om er even tussenuit te gaan en dus gaan we een midweek naar Zeeland, fijn! Lekker even uitwaaien aan het strand. Ik hoop dat het weer een beetje meezit, ik heb er zin in!

Nu ga ik maar eens koken, eten en daarna nog een beetje uitrusten voordat het tijd is om naar het feestje te gaan. Het was al een vrij lange dag en ik heb mezelf net nog ruim een uur moe gemaakt met m’n viool – dat was hard nodig, want dat kwam er maar weinig van de afgelopen tijd. Die tentamens zitten eigenlijk maar in de weg.

Ik wens jullie een fijne avond, ik ga zeker genieten van de mijne!

Ook leuk aan het strand: de wind. Mijn haar wordt er altijd erg vrolijk van!

Geef een reactie

