Koude voeten, dat is zo 2010

11 Jan

Laat ik even beginnen met een hoera-bericht: ik heb vandaag de tandarts gebeld. Hoezo hoera? Ik ben als de dood voor de tandarts en ben er al veel te lang niet geweest (een x aantal jaren, hoeveel precies durf ik eigenlijk niet te zeggen want het is belachelijk lang). Ik heb mijn eigen tandarts zelfs nog nooit gezien. Mijn oude tandarts ging met pensioen, ik kreeg een nieuwe en de eerste keer dat ik erheen ging, was ze met zwangerschapsverlof, en dus kwam ik bij iemand anders. Dat kind kan inmiddels fantastisch lopen en praat al vrolijk in de rondte, om je even een idee te geven. Ik geef de orthodontist de schuld. ‘Als je verstandskiezen doorkomen, moeten ze eruit, want je hebt er geen plaats voor’ – niet echt iets wat je tegen iemand moet zeggen die bang is voor de tandarts. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of ik ze inmiddels heb, ik denk het niet, maar als ik zo eens in de spiegel staar met m’n mond open, tsja, daar past nog geen melktandje bij. Vandaar dus ook dat ik niet naar de tandarts durf. Maar goed, ik heb een afspraak, over twee weken en meteen ’s morgens vroeg. Dan ben ik er maar vanaf. Ik hoop dat het meevalt!

Maar goed, het is niet de bedoeling dat ik alleen maar over de tandarts praat. De beste man (ik mag nu weer naar dezelfde als de vorige keer) was eigenlijk heel aardig en helemaal niet eng, dus laten we daar maar over ophouden. Hij doet z’n werk, klaar. Waar waren we?

O ja. Koude voeten. Ik heb een hekel aan koude voeten. Je komt thuis, trekt je schoenen uit, loopt een beetje in de rondte en de eerste paar minuten is het nog wel lekker, de koele vloer onder je voeten. Daarna volgt het onvermijdelijke: ze worden koud. Als je koude voeten hebt, krijg je het vanzelf koud. Ook irritant: koude voeten als je ’s avonds in je bed ligt. Je krijgt het gauw genoeg warm onder de dekens, maar dan zit je nog met die twee ijsklompen onderaan je benen waardoor je alsnog niet kan slapen. Dat moet je dan weer oplossen met een paar sokken, maar dan wordt het halverwege de nacht weer veel te warm en dan word je daar weer wakker van. Niet handig.

De oplossing: hou je voeten warm! Nieuw jaar, nieuwe kansen, en hier dus een rijtje heerlijke sloffen, pantoffels, huisschoenen of hoe je ze ook wil noemen die je voeten op temperatuur houden zodat je onderste lichaamsdelen nooit meer hoeven te bevriezen. Heerlijk!

 

Living Kitzbühel Huisschoenen, Zalando, €74,95

Scholl Huisschoenen, Zalando, van €59,95 voor €45
Shepherd KARIN – Huisschoenen, Zalando, €49,95

 

Adelheid GLÜCKSPILZ - Huisschoenen, Zalando, €49,95

Giesswein SASSEN Huisschoenen, Zalando, €84,95
Marc O’Polo Ballerina’s, Zalando, €39,95

Liggen deze ‘huisschoenen’ (wat een woord! Maar het klopt wel, want je draagt ze waarschijnlijk alleen in huis…) iets boven je budget, kijk dan eens bij goedkopere winkels als de Bristol of de Schoenenreus. Ook een optie: koop neppe Uggs en gebruik die als sloffen. Zoiets bijvoorbeeld:

Misschien niet bedoeld als sloffen, maar wel erg fijn! Bootee Furred, Bristol, €14,99

Ook kun je bij winkels als de Action, Zeeman of Wibra wel eens iets leuks tegen het lijf lopen. Wacht, dan maak ik even snel een foto van de mijne:

Ze zijn wel een beetje groezelig omdat ik ze echt altijd aan heb als ik thuis ben, maar ik vind ze dan ook echt heerlijk! Ik liep er zomaar tegenaan bij de Action een paar maanden geleden en ik kon ze natuurlijk niet laten liggen. Ze kostten rond de vier euro. Ik geloof niet dat ze ze nu nog hebben, jammer, anders kocht ik er nog wel een paar bij voor volgend jaar!

Nog een kleine tip: ga je nieuwe pantoffels kopen, kijk dan naar de zool. Stof? Niet doen, dat is zo kapot. Als het ietsje steviger is, gaan ze meteen tien keer langer mee!

Geef een reactie

