Tentamenstress!

4 Jan

Even een korte update: ik heb deze week drie tentamens, dus ik heb weinig tijd over voor updates en andere leuke dingen. Jammer, maar ik moet echt even flink aan de bak! Vandaag heb ik het eerste tentamen gemaakt, dat ging wel okee. Geen idee of ik het gehaald heb, maar voor ik dat hoor zijn we alweer drie weken verder (ja echt, zo lang duurt het, echt stom) en daar kan ik niet op wachten. Nog 4 tentamens te gaan, waarvan ik er waarschijnlijk eentje oversla omdat ik gewoon niet genoeg tijd heb om daarvoor te leren… Ja, het studentenleven is leuk, maar twee periodes per jaar – de tentamenperiodes – zou ik willen dat ik weer op de middelbare school zat. Een tentamen voelt als even veel werk als heel mijn eindexamen, al moet ik toegeven dat ik dat wel op m’n sloffen heb gehaald en ik dus niks gewend ben. De basisschool lijkt me ook geen verkeerd idee trouwens. Maar goed, ik ga nu lekker op de bank film kijken en mijn hoofd weer leeg maken zodat ik morgen weer aan de bak kan!

do 9 dec: Sociale Filosofie en Wetenschapsfilosofie
wo 15 jan: Inventory Management
do 23 jan: Game Theory

di 4 jan: Advanced Linear Algebra
do 6 jan: Introduction Mathematical Finance and Insurance
vr 7 jan: Combinatorial Optimisation

ma 10 jan: Risk Theory
do 13 jan: Statistics for Econometrics

Een hele lijst inderdaad. Weet je ook weer waar ik mee bezig ben. Wish me luck!

5 Reacties to “Tentamenstress!”

  1. Chezzelia 4 januari 2011 bij 23:16 #

    Succes met je tentamens! Je hebt geluk dat je binnen 3 weken te horen krijgt.. Ik moest 3 maanden wachten en nog steeds niet terug gekregen!

    • Lins 4 januari 2011 bij 23:48 #

      Dank je! Drie maanden wachten is wel heel lang… Op de UvT krijgt de faculteit een boete als een tentamen niet binnen 15 werkdagen wordt nagekeken. Meestal krijgen we de cijfers dus wel binnen drie weken, maar ja, nu met de feestdagen ertussen duurt het nog wat langer!

      • Chezzelia 5 januari 2011 bij 00:19 #

        Nou bij ons doen ze daar niet moeilijk over ( maar wel de studenten haha)

        Ik heb een nikon D90! En heb geschoten met een lens 50mm f1.8 🙂
        Ik heb nog niet gekeken of ik een blauwe plek heb maar als ik zit voel ik wel iets haha. Camera is idd heel! ik heb liever dat ik helemaal onder de blauwe plek zit dan dat mijn camera natuurlijk op de grond valt haha.

  2. Laura 6 januari 2011 bij 18:14 #

    Nu ben ik toch wel benieuwd naar wat voor studie je doet 😉

    • Lins 6 januari 2011 bij 22:38 #

      Ik studeer Econometrics & Operations Research (al zeggen we gewoon econometrie hoor, de hele naam is veel te lang) aan de Universiteit van Tilburg 🙂

Geef een reactie

