Hamsteren op de fiets: 48 rollen wc-papier

3 Jan

Met veel tv-reclame werd het afgelopen week en vooral afgelopen weekend al aangekondigd: de Hamsterweken zijn weer begonnen bij Albert Heijn. Nou spreekt dat mij als arme student wel aan en dus vertrok ik vanmiddag met boodschappenlijst naar de appie. Het was ongeveer twee keer zo druk als normaal, een beetje vreemd als je het mij vraagt, maar goed. Langzamerhand werd mijn rijdende mandje (wat maken die dingen een hoop geluid trouwens! Best irritant.) steeds voller en uiteindelijk zelfs overvol toen ik heel de winkel gehad had. Dat krijg je met een appie XL – daar hebben ze nogal veel. Naast de hamsterboodschappen moest ik namelijk ook nog gewoon brood, kaas, yoghurt en melk hebben, en ja, dat neemt toch ruimte in in zo’n mandje. En van één aanbieding die echt niet in dat veel te kleine mandje paste, werd ik wel heel vrolijk. Twee pakken wc-papier voor een tientje!

Ik hoor het je haast denken: wie wordt daar nou vrolijk van? Nou, ik. Als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel wc-papier kopen. Ik vind het toch altijd een beetje gênant om met zo’n pak over straat te moeten. Niet dat het ergens op slaat, want iedereen heeft het nodig, maar het is zo… gróót. Als je ooit super-maxi-maandverband of zoiets koopt, dan is dat ook iets wat je misschien niet aan de hele wereld wil laten zien, maar dat past tenminste nog makkelijk in je tas. Maar wc-papier niet. En als ik er dan in één keer vanaf kan zijn terwijl het ook nog eens weinig kost, dan is dat echt wel de moeite waard! Van de korting ging mijn wiskundige hart namelijk ook sneller kloppen: per rol was het nu zelfs goedkoper dan Euroshopper! Dus het wc-papier ging mee. Ik was goed voorbereid en had al twee boodschappentassen meegenomen om ze in te doen. Dat paste precies, alleen kon er niet zo veel meer bij, waardoor ik met een overvolle rugzak en twee volgestampte boodschappentassen terug op de fiets moest. Arme fiets.

Mijn fiets leeft al zo’n 25 jaar. Hij is zelfs nog van m’n moeder geweest, heeft een tijd gediend als reservefiets en nu is het mijn Tilburgfiets. Hij is echt ontzettend ouderwets met een echte versnellingspook. Het is een halve racefiets met erg smalle bandjes en hij is zo licht dat ik ‘m makkelijk met één hand op kan tillen, en ik ben geen Popeye dus hij is echt licht. Maar ja, ik heb zo het gevoel dat hij ook niet zoveel kan hebben…

Gelukkig bleek mijn fiets het nog wel even uit te houden tot ik thuis was en kwam ik veilig aan met mijn rugzak en twee boodschappentassen vol hamstervoer. En wc-papier. Van het kassabonnetje werd ik ook wel vrolijk: zomaar ruim 23 euro korting! En met wat creatief stapelwerk paste zelfs al het wc-papier in de meterkast. Geslaagde boodschappentocht!

 

Alle boodschappen bij elkaar

Niet al deze boodschappen waren in de aanbieding vanwege de Hamsterweken. Wat je wel kunt hamsteren: kiwi’s, roerbakgroenten, ontbijtgranen, wereldgerechten, AH kruidenpotjes, Bertolli pastasaus, AH Excellent chips. En natuurlijk nog veel meer, maar ik heb niet alles nodig!

De stapel van de 48 rollen Page wc-papier en de rollen die ik nog had liggen. Past precies!

 

Misschien moet ik maar eens fietstassen kopen. Dat zou misschien wel iets vriendelijker zijn voor mijn fiets.

 

4 Reacties to “Hamsteren op de fiets: 48 rollen wc-papier”

  1. Maria 3 januari 2011 bij 22:15 #

    Heee Lindsay!

    Ik merkte dat ik al een tijdje zomaar jouw blog volg en nu moest ik wel een reactie achterlaten 😛 Je schrijft heel leuk en elke keer weer moet ik beetje denken aan hoe het voor mij als student straks ook gaat worden xD (zeker na deze entry :P)

    xx

    Maria

    • Lins 3 januari 2011 bij 22:41 #

      Hee Maria, wat leuk dat je m’n blog volgt! Dankjewel! Student zijn is leuk hoor, al is het een beetje een euroshopperleventje soms 😛 Maar daar ben je gauw genoeg aan gewend 😉
      xx

  2. Kelly 6 januari 2011 bij 18:11 #

    Hahahahaha en dan gaat ineens de bel
    ‘Hallo, ik kom de meterstanden opnemen’!

    • Lins 6 januari 2011 bij 22:44 #

      Dat is nog niet gebeurd, maar het lijkt me wel erg grappig inderdaad 😛

Geef een reactie

