Dag tv, hallo theepot!

29 Dec

Zo rond een uur of twaalf vroeg mijn moeder me of ik even mee wilde naar de kringloopwinkel om een oude tv weg te brengen en dan lekker even rond te kijken. Natuurlijk! Je weet maar nooit wat voor leuks je nog vindt tussen alle oude troep. Optimistisch tilde ik de tv op – hij was helemaal niet zo zwaar – en zette hem voorzichtig in de achterbak. We waren de straat nog niet uit of ineens valt dat ding op zijn kant! Mutti schrok zich een halve hartaanval, dus ging ik maar even kijken of we in plaats van de kringloopwinkel een bezoekje aan de vuilstort mochten brengen. Dat viel gelukkig mee, geen krasje te zien! Handdoek erover, iets steviger neergezet en daar gingen we weer. We leverden de tv in, kregen een kortingsbon en liepen om naar de ingang van de winkel. Nu is het grootste gedeelte van wat je in zo’n kringloopwinkel ziet natuurlijk gewoon troep, maar soms zit er ineens iets tussen wat je echt wel wil hebben voor zo weinig geld. Mutti probeerde me nog een geel met blauw en groene kast aan te smeren (‘verf je ‘m toch gewoon wit!’) maar die was iets te groot. Ik had de hoop op iets leuks al bijna opgegeven toen ik ineens een theepot zag. Hij was eigenlijk heel lelijk maar daarom was hij juist weer heel leuk. Ontzettend ouderwets ook, trouwens. Prijs: €2,50. Ik heb er maar heel even over getwijfeld en toen mocht hij mee! Dus hier mijn kitscherige ouderwetse theepot met rieten hengsel. Er zit ook zo’n warmhouder bij, daar doe je een theelichtje in en dan blijft je thee lekker warm. Handig! De theepot is inmiddels in een sopje geweest (wel zo fris) en binnenkort mag hij mee naar Tilburg! Dit is ‘m:

Het is trouwens een hele aparte kleur blauw, soms lijkt hij blauwer en soms eerder paars. Ik denk dat mijn camera er ook een beetje moeite mee had, vandaar dat hij niet op iedere foto dezelfde kleur blauw heeft! Hoe dan ook, ik ben er stiekem heel blij mee. Ik ben benieuwd wat vriendje ervan zegt als hij ziet wat ik nu weer heb gekocht…

Eén reactie to “Dag tv, hallo theepot!”

  1. Willem 30 december 2010 bij 02:06 #

    Nou schatje, je vriendje vindt het echt erm, ja… hij is beeeeeldig! Wat een lieve bloemetjes!

    Wat jammer dat hij niet vaatwasserbestendig is! Shoppen bij kringloop is trouwens tof, goedkope fitness apparatuur en oude games!

Geef een reactie

