Parket op je plafond

13 Dec

Steeds meer mensen hebben parket of laminaat op de vloer. Mijn broer en zijn vriendin krijgen vrijdag de sleutel van hun nieuwe appartement en gisteren belde hij ineens op vanuit de bouwmarkt. Ze hadden daar laminaat voor 4 euro per vierkante meter (supergoedkoop dus), of dat even een weekje bij ons kon liggen? Dat zou wat handiger zijn dan het helemaal meenemen naar hun huidige appartement in Tilburg en dan over een week weer naar het nieuwe appartement in Eindhoven. Mijn moeder kon het moeilijk weigeren, zeker aangezien we plaats genoeg hebben, en zo ligt er nu beneden in de woonkamer een stapel laminaat te wachten tot er een vloer mee gelegd wordt.

Echt een origineel idee is het natuurlijk nooit geweest, hout op je vloer. Vroeger (vóór het vinyl- en vloerbedekkingtijdperk) had iedereen of een tegelvloer, of een houten vloer. Nu kunnen we nog steeds kiezen voor hout of tegels, maar ook voor vinyl, tapijt, linoleum of weer iets anders.Het Australische bedrijf Harper & Sandilands kwam met een nieuw idee: waarom zou je die houten vloer niet gebruiken op je muur of zelfs op je plafond? De gallery staat vol met prachtige voorbeelden:

 

Zoals we gewend zijn: hout op de vloer
Niet zoals we gewend zijn: hout op de muur

Mijn favoriet, wat ziet dit er mooi uit!
Voor wie durft: hout op het plafond

Ik hoor het je haast denken: Goh, mijn oma heeft toch ook hout op haar plafond? Van die houten balken? Ja okee, maar dat bedoelde ik even niet. Zeg nou zelf, zo’n houten plafond als dit hierboven vind je niet vaak! Ik vind het erg bijzonder, maar ook heel leuk om ergens een wand van hout in te doen. Het staat erg vriendelijk en gezellig. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet teveel hout in huis hebt, dan wordt het vast een hout-overkill en dan voel je je net een houthakker. Niet best.

Een klein nadeel is er wel nu ik al dit moois heb gezien: ik wil het hebben en het bedrijf levert alleen in Australië. Misschien maar goed ook, want de prijzen liggen vast ver boven mijn studentenbudget!

 

Afbeeldingen afkomstig van http://www.harper-sandilands.com.au/gallery.html

 

4 Reacties to “Parket op je plafond”

  1. Kelly 13 december 2010 bij 16:25 #

    Parket op het plafond, het moet niet gekker worden haha. Vind het op de muur wel erg mooi.

    Even correctie: een na laatste alinea, vierde zin staat er ‘want’ ipv ‘wand’.
    Zo, genoeg correctie, leuk artikel 🙂

    • Lins 13 december 2010 bij 16:28 #

      Haha typfout! Ik gebruik ‘want’ ook ietsje vaker dan ‘wand’ (okee ik typte het alweer fout) natuurlijk 😛 Bedankt voor het aanwijzen 😉 Op het plafond wordt mij ook iets te gek, al vind ik het wel leuk om te zien!

  2. Kelly 13 december 2010 bij 17:16 #

    Vind het zo vreemd op het plafond. Alsof alles ondersteboven staat 😛 En je kamer lijkt er heel laag door. Nee geef mij het maar op de wand 😀

  3. Chezzelia 14 december 2010 bij 01:14 #

    ik doe zelf de opleiding interieurarchitectuur en je zit dit steeds vaker terug komen. Het went wel op een gegeven moment! ik vind het wel gaaf uit zien, zolang het maar mooi hout is!

Geef een reactie

