Een kerstboom op de muur

10 Dec

Voor Sinterklaas kreeg ik naast een pepermolen ook nog wat kerstversiering voor mijn kamer in Tilburg. Ik zit hier namelijk nog tot 23 december te studeren voor mijn tentamens en dan is het wel zo leuk als het er een beetje gezellig uitziet. Ik wilde in eerste instantie geen kerstboom (waar moet ik dat ding neerzetten dan? En, ook belangrijk, waar laat ik hem na de kerstdagen?), maar met die versieringen, twee zilveren slingers en twee zilveren kralenkettingen, moest natuurlijk wel iets gedaan worden. Toen kreeg ik een leuk idee: een kerstboom op de muur maken! Zo ging ik gisteravond aan de slag met tape, kerstspulletjes en een keukentrapje. Ik heb er zelfs nog donkerpaarse kerstballen bij gehaald en ik moet zeggen dat ik het resultaat best okee vind! Hier zijn de foto’s:

Een beginnetje met de boom

Die boom maken, dat was nog niet eens zo makkelijk! Bovenaan mijn muur hangt een rail waaraan ik van alles op kan hangen. Ik besloot die te gebruiken om te punt van de kerstboom aan vast te maken, en dat ging best okee. Maar dan… zie maar eens een symmetrische kerstboom te maken zonder meetlat of wat dan ook! Ik ging aan de slag met mijn armen en een potlood en toen bleek dat ik zelf ook knap scheef ben (of in ieder geval totaal niet weet wanneer iets recht is), want de eerste ophangpoging van de boom was ehm, dramatisch. Uiteindelijk kwam het gelukkig toch goed en had ik met de twee kerstslingers een boom op de muur getekend. Ook de kralenketting ging erin en het begon al ergens op te lijken.

Kerstballen!

Geen kerstboom zonder kerstballen. Ik vond deze mat glanzende, paarsige kerstballen bij de Action, waar ze ook nog eens haast niks kosten – kwam dat even mooi uit. Ik kocht twee doosjes van 6 en zo had ik twaalf kerstballen om mijn boom mee te vullen. Ik was alleen voor het gemak even vergeten dat kerstballen ook haakjes nodig hebben… Maar nu ik toch creatief bezig was, dat kan ook best met omgebogen paperclips. Ook deze paperclips plakte ik (verstopt achter de slingers) op de muur en tadaa, een kerstboom!

 

De boom!

Close-up: slingers, kralenketting en kerstbal

De lampjes in de boom ontbreken, maar ik denk dat dat zo blijft. Het lijkt me knap lelijk als er ineens een snoer dwars door die boom heen loopt. Of heeft er iemand een geweldig idee? Nu ik toch bezig ben kan er best nog een creatief idee bij!

3 Reacties to “Een kerstboom op de muur”

  1. Daniëlle Alberts 10 december 2010 bij 17:22 #

    Lekker houden zo! Ziet er top uit, die boom!

  2. Chezzelia 14 december 2010 bij 01:16 #

    Echt een super idee! Persoonlijk vind ik hem zonder de ballen wat meer hebben maar dat is mijn eigen mening 🙂 maar vind het echt super leuk verzonnen!

    • Lins 14 december 2010 bij 13:50 #

      Dank je! Ik vond ‘m zonder ballen ook al mooi, maar ik hou van kerstballen dus die moesten erin. Maar zonder kan zeker ook!

Geef een reactie

