Dank u Sinterklaas!

6 Dec

Gisteren, op 5 december, was het weer zover: die ene dag in het jaar dat we met de familie allemaal cadeautjes op een hoop gooien en een gezellige middag / avond hebben. De dag dat we allemaal een gedicht moeten voorlezen met in veel gevallen iets bijzonder grappigs erin. Sinterklaas!

Na het lootjes trekken volgde de grote verlanglijst: iedereen moest opgeven wat hij of zij graag wilde hebben, om de hulpsinterklazen een hoop denkwerk en gekraakte hersenen te besparen. Ik had de eer om iets voor mijn vriend te zoeken en hij kwam natuurlijk met de meest idiote dingen. Ik citeer:

– Een usb raketwerper
– Een afstandsbestuurbaar badeendje
– Een usb plasmabol
– Een afstandsbestuurbare duikboot (dat kan voor 15 euro, ik heb het gecontroleerd :P)
– Andere prullaria waar ik vrolijk van word voor minstens vijf minuten. Moet stroom in kunnen, liefst via zonne-energie of usb

Alvast bedankt Sinterklaas!

Dus. Waar ging ik dat in ’s hemelsnaam vinden? Niet in een real-life winkel waarschijnlijk. Internet afspeuren leverde al gauw een stuk meer op: de usb-raketwerper was te duur, de badeend niet op voorraad… maar tot mijn grote vreugde vond ik wel wat andere dingen om mijn slachtoffer vrolijk te maken: een vliegende aap (serieus, een soort katapult, en hij schreeuwt er nog bij ook) en een sleutelhanger die gaat piepen en licht geeft als je ernaar fluit. Precies geschikt voor mijn vriend. Nog een geweldig gedicht (al zeg ik het zelf) erbij en klaar is kees: vriendje tevreden, iedereen weer even gelachen, mission completed.

Helaas was ik zelf ook het slachtoffer van enige spot in mijn gedicht: dat ik als arme student soms geen rooie rotcent heb moest natuurlijk even benadrukt worden. Maar over een jaar of drie ben je Master in de Econometrie…

Op mijn verlanglijstje stonden een fijne pepermolen en pure chocola met sinaasappel. Ik was dus bijzonder gelukkig toen die allebei uit het inpakpapier met Sint-print tevoorschijn kwamen! Als kleine toevoeging nog wat kerstversiering voor mijn kamer in Tilburg en bij het gedicht kwam nog een foto van een prachtige tas van Valentino, plus een foto van het prijskaartje: 1620 euro. Niet te betalen, maar, over een jaar of drie ben ik Master in de Econometrie…

Geef een reactie

