DIY: Pecan pie muffins

4 Dec

Ik zag dit recept en ik dacht: oh, dat is makkelijk. En het ziet er lekker uit. Daarom besloot ik het gewoon eens uit te proberen. Het bleek iets lastiger dan verwacht: hoeveel boter heb je nodig voor 2/3 cups softened butter? Jeetje. Bij gebrek aan een muffinvorm gebruikte ik vervolgens van die papieren cakevormpjes, wat heel goed ging tot de hele boel echt warm werd in de oven en de vormpjes steeds verder uitzakten. Help! Gelukkig had ik genoeg ruimtelijk inzicht om de boel te redden door er een soort rondjes omheen te maken van een strookje papier. Dat was zeker de moeite waard, want jeetje, wat waren ze lekker! In totaal had ik een stuk of 16 heerlijke pecan pie muffins en natuurlijk werden ook wat studiegenootjes er heel blij van. Maken dus! Ga lekker kliederen met gesmolten boter, gehakte pecannoten en heel veel suiker. Wat die pecannoten betreft: als je ze niet ongezouten kunt vinden, koop dan gewoon gezouten noten, spoel ze goed af en dep ze droog met keukenpapier.

Echt, maak je vrienden, familie en/of schoonmoeder blij deze winter, ga bakken! Warm zijn ze het lekkerst; indien nodig even opnieuw opwarmen in de oven.

Het recept: http://thepioneerwoman.com/tasty-kitchen/recipes/breads/pecan-pie-muffins-6/

Stap-voor-stap foto’s: http://thepioneerwoman.com/tasty-kitchen-blog/2010/09/a-tasty-recipe-pecan-pie-muffins/

Geef een reactie

